פשרה בין קבלני ירושלים לגיחון תוזיל בניית דירות באלפי שקלים

דותן לוי, 25.10.11

https://www.calcalist.co.il/real_estate/articles/0,7340,L-3545054,00.html

הפרסום הבלעדי אמש ב"גלובס" הוביל לביטול הדיון בוועדת הכספים של הכנסת, בתוכנית שהייתה אמורה לאפשר את שינוי שיטת החישוב של הארנונה בידי הרשויות המקומיות. הדיון היה אמור להתקיים היום (ג') ולקראתו ביקשו משרדי האוצר והפנים מהוועדה לשנות תקנות באופן שיאפשר לשרים משני המשרדים לאשר לרשויות המקומיות לשנות את שיטות המדידה הנהוגות אצלן לקביעת תעריפי הארנונה. הדבר עורר סערה ציבורית, על רקע החשש כי מדובר במהלך שיאפשר לרשויות המקומיות לגבות ארנונה גם על מרפסות, על מקומות חניה ועל חדרי מדרגות ובכך להרחיב באופן משמעותי את הכנסותיהן מדי שנה.

בפתח הדיון בוועדת הכספים, הודיע יו"ר הוועדה ח"כ ניסן סלומיאנסקי (הבית היהודי) על ביטולו ואמר כי הנושא השנוי במחלוקת לא יעלה על סדר היום. "המגמה היא שלא להעלות את הארנונה מעל המותר בגין השינוי הזה ואנו צריכים למצוא לכך את הנוסחה. עדיין לא נמצאה הנוסחה שמקובלת על כולם. שר הפנים ושר האוצר לא רוצים להעלות את הארנונה וכמובן גם אני לא רוצה", אמר. יו"ר הוועדה סלומיאנסקי סירב עם זאת להתחייב כי הסוגיה לא תעלה בהמשך לדיון והודה כי קיים בנושא פגישות רבות עם שרי האוצר והפנים ורמז כי הסוגיה מלהיטה מאבקים מורכבים.

ההליך לשינוי שיטת החישוב של הארנונה הועלה כתנאי בידי הרשויות המקומיות הגדולות להעברת הלוואה של כ-450 מיליון שקל למדידה באמצע 2013. שיטות החישוב הקיימות לא עודכנו מאז 1985, עת חוקק החוק לייצוב המשקשקיבע בכל רשות מקומית שיטת מדידה שעל בסיסה גבתה את הארנונה. בכירים במשרדי הפנים והאוצר, כמו גם מרכז השלטון המקומי, יצאו ביממה האחרונה מגדרם כדי לטעון שבמהלך זה אין כדי להביא לייקור הארנונה זולת תיקון של "עיוות היסטורי". במרכז השלטון המקומי אמרו: "מטרת התקנות היא לאפשר לשרי הפנים והאוצר הפעלת שיקול דעת בכל הקשור לתיקון של עיוותים בחוק הארנונה. לשם המחשה, יש רשויות שבהן קיים פטור על שטח מרתף של וילות פרטיות, אך לא ניתן להעניק פטור למרתף בבניין משותף. במקרה אחר, יש פנטהאוז יוקרתי באזור המחויב בארנונה רק עבור שטח בנוי, והוא מקבל פטור מהמרפסות ומהשטחים הפתוחים. הניסיון לקשור את שינוי התקנות עם העלאת הארנונה אינו נכון מיסודו, שכן גם היום קיימת בידי הרשויות המקומיות הסמכות, בכפוף לאישור שרי הפנים והאוצר להעלות את התעריפים במידת הצורך".

הניסיון והמקצועיות שלנו. ההצלחה שלך.

אנו מזמינים אותך ליצור קשר, להכיר משרד עורכי דין מנוסה, אינטליגנטי אלגנטי ומחויב תמיד להצלחת הלקוח